Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

tisdag 7 augusti 2007

Hatar värme...

Nu har värmen kommit, en stund iallafall. Skulle väl bli dåligt i helgen igen. De hetaste samtalsämnerna på jobbet både bland kunder och personal är semestern och vädret. Vart man än går så står möter någon en som de känner, och genast frågar den ena om den andra har semester. Om han/hon hade det, så beklagar sig den andra om vilket dåligt väder han/hon fått på semester. Det börjar bli lite irriterande. Skönt att det snart är över med semester och sommar då.

Jag har bara några veckor kvar på Mathuset nu. Vecka 34 är sista veckan som jag jobbar. Iallafall som jag vet nu. Om jag får fortsätta eller inte är inte säkert än. En kollega ska sluta och börja plugga, men det är inte säkert att chefen anställer en annan för hennes tjänst. Så det blir väl till att leta efter ett annat jobb i september. Har en bil att betala av, och den måste vara betald innan jag får flytta hemifrån. Och det vill jag göra nu, orkar inte med allt gnäll här hemma. Därför är det så skönt att jobba jämt.

Nu har jag inga nya filmer att kolla på. Men det kommer fler, iallafall efter att jag fått min lön nu i augusti. Det är sommar rea och fraktfritt så jag måste passa på. Vi var på marknaden i Virserum i lördags. Kollade in filmer där, men alla var bara gammla hyrfilmer. Ne, det vill jag inte köpa några. Vem vet hur de skivorna ser ut, omslagen var iallafall inte så fräscha.

Jag är ledig idag, och skit trött. Beror nog på vädret, jag gillar inte värme. För mig kan det gärna vara grått och svalt jämt. Det är mysigare då. Jag jobbar bara tre dagar denna vecka, så är ledig från lördagen till tisdagen. Och då ska jag och Icka hitta på nått. Vi ser ju inte varanndra så mycket längre, och det är tråkigt. Vi får se vad vi hittar på, men antagligen en biltrip någonstans och titta på bio. Eller en hemma kväll framför tven. Vilket som blir bra för mig.

En kollega på Mathuset ringde till mig för ett tag sen. Hon undrade om ett brevporto. För några veckor sen kom det en liten kille till oss med en avi. På den stod det att han skulle få ett brev som inte hade rätt porto. Och han var då tvungen att betalla 25 kronor för att få det. Jag läste på avin och gjorde som det stod. Klistra på frimärken för 25 kronor, och la den på postlådan. Och nu så hade hans mamma ringt till oss och undrat var brevet var någonstans. Men va fan, hallå. Vi är inga brevbärare, vi har bara hand om paket och så. Så jag sa till min kollega att hon fick ringa ner till riktiga posten, där brevbärarna är, och prata med dem. För det är de som har brevet inte vi. De kunde väl ha åkt ner dit från början, då hade han ju fått brevet i handen. Och jag kunde också ha hänvisat dem ner ditt, vilket jag ska göra nästa gång. Men jag tror inte någon är så dum och kommer till oss med ett sådant fall sen. För folk måste vara smartare än så. Men inte de tydligen.

Inga kommentarer: