Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

måndag 20 augusti 2007

Mycket, sen sist..

Värmen har nu börjat att avta, som tur är. Det har hänt en hel del sen sist. Jag har varit med Icka, vi tittade lite på film och hade skoj. Jag har blivit erbjuden en vikarieplats på Ica Mathuset under den tid då min kollega tar tjänstledigt för att testa att börja studera igen. Om hon känner att det inte är hennes grej, så vill hon ha något att komma tillbaka till ifall. Vikariatet är i 2 månader, och jag hoppas att det blir långvarit. Alltså att jag får fasttjänst. Tänk så smidigt det vore, inte gått arbetslös sen studenten och snart flytta hemifrån. Det har jag längtat efter.

Jag jobbar väldigt mycket nu, tar mer än gärna tider från de andra om de frågar. För jag vill bara bli av med skulden som jag fick då jag köpte bilen. Den är från mamma, så det är ingen vidare fara med den, men ändå. Hon släpper mig inte förens den är betald, haha. Jag ska snart anmäla intresse för en lägenhet här i byn. Som turisterna säger, de kommer och frågar om det finns nått här i byn. Men det gör ju inte det heller. Jag håller bara med dem. Men jag ska iallafall bo kvar, för det är så härligt på Mathuset. Ja, iallafall så ska vi skriva i anmällan att jag vill ha en tvåa i ett lungt område. Men vart finns det ett lungt område här? Jag kan iallafall inte komma på nått. Men bara jag kommer bort från att tjafs här hemma.

Det är löning på fredag och marken på lördag. Jag får gå på förmiddagen efter som ajg jobbar på eftermiddagen. Så lite godis och kanske några filmer kommer att inhandlas.

Skolan håller på att börja för de flesta runt om nu. Men inte för mig, så jävla skönt. Jag vill inte tillbaka till en skola på länge nu, aldrig om jag får bestämma. Men någon gång kanske det är enda utvägen. Men hoppas inte. Men man saknar ju sina lärare och lite av polarna. Det var endå en toppen klass, och alla lärarna tyckte om oss. Men de säger de säkert till alla, men ändå. Allt var toppen. Nu är det borta, men men. Nu är det bara framtiden jag bryr mig om.

Inga kommentarer: