Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

måndag 17 december 2007

Hejsan!

Efter hårda påtryckningar från en nära vän, så har jag återkommit hit till min blogg för att skriva några rader.

Min dator har de faktiskt inte lagat än. Första gången jag ringde och felanmälde den var den 25 september. De hämtade den ungefär en månad efter att jag ringt, normalt skulle det bara ha tagit en vecka. Den 14 november fick jag tillbaka datorn. Och då funkade den i två dagar. I helgen ringde de och sa att grafikkortet var trasig och att det skulle ta ett tag att laga den. Men eftersom det har gått sån långtid och att vi har behövt betala hyran för tre månader utan datorn, så ska jag få en nyare och bättre modell. De skulle antagligen inte kunna leverera den innan jul. Så därför har jag fått låna min brors dator igen.

Det går bra på jobbet. Jag har blivit veckotidningsansvarig. Det behövdes styras upp, och nu har jag gjort det. Alla blev nöjda med det. Sen en annan sak som var lite rolig var det att en tisdag för inte så länge sedan. Jobbade jag extra för en medarbetare som var tvungen att åka med sin mor till sjukhuset. När jag står på lagret och plockar med lite tidningar kommer det in en försäljare och frågar efter mig. Han säger mitt förnamn och mitt efternamn. Han frågar om det är jag som har tagit över ansvaret, ja säger jag då eftersom jag tror att han kommer från Tidsam. Det är de som vi får veckotidningarna ifrån. Men sen visar det sig att han är försäljare för Always, Pringels, Durasell och Gillette. Så där står jag och pratar med honsom som om det är jag som äger butiken. Chefens fru stod jämte oss och kollade efter något i datorn. Jag undrar vad hon tänkte.

Dagen efter så säger jag till min chef om vad som hände. Han bara skrattade och tyckte allt var lustigt. Men jag sa allt som försäljaren och jag pratade om så han var nöjd ändå. Jag frågade en kassörska om det var hon som sa att försäljaren skulle komma till mig. Och det var hon, hon sa att försäjaren frågade efter chefen men han var inte där den dagen så då sa hon att "Om det är någon du ska prata med så är det han". Och då kom han till mig. Detta sa jag också till chefen och han skratta och sa, "Det är bra det, Vice VD".

Bosse bor inte hos mig längre. Han ville antagligen inte det, för han bara kissade i min säng varje morgon. Han bor hos mamma och pappa, där kissar han iallafall inte någonstans. De har tagit upp julgranen vilket han tycker är skit skoj. Han bara klättrar och leker i den. Och julklapparna under är jätte fina. De är halv inslagna, och han älskar att sova på dem. Han kommer inte att bli glad efter jul. Då allt kommer att försvinna.

Det var säkert mer saker som jag ville skriva om här. Men jag har varit så lat och inte skrivit upp dem så jag minns dem inte längre.

Men jag måste svara på kommentaren från Mackan! Ja, det var några som gick på toan. Till och med en person som jag inte trodde skulle göra det. Men måste man gå, så måste man. Och det fanns ju ett skynke för dörröppningen.




<-> Sekno On The Net <-> Sekno Tycker Till <->

Inga kommentarer: