Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

söndag 4 november 2007

Flytten...

Okej, nu har jag flyttat och allt är snart i sin ordning. Men det gick inte som planerat.

Dagen började med att vi gick upp runt 8 och började att göra oss iordning. Vid 9 ringde jag bostadsföreningen och fråga om de hört något från han som hade lägenheten innan. Men nej, hon hade försökt att nå honom hela veckan men inte fått tag i han. Då skicka jag ett sms till hans mobil. Jag skrev och frågade när han skulle lämna in nyckeln. Han svarade så här:
"Göra det senare idag, Ir om ni kan vänta tills imorgon förmiddag... Har jobbat natt o vill sova ett tag nu! Tja!"

Fy fan, så sur mamma blev. Hon tog och ringde upp han och skällde ut honom. Det var min lägenhet, jag har betalt den och om han inte lämnade in nycklarna inom en timme skulle han få ha lvar lägenheten en måndad till och få betala hyra igen. Det har väl inte han råd med så efter 10 minuter ringer han mig och säger att han plockar ur köksskåpen och att han är klar om en halvtimme.

Han hade inte gett bostadsförmedlingen rätt mobil nummer. Därför kunde hon inte få tag i honom. Hon ringde mig runt 11 och sa att vi fick hämta nycklarna nu. Jag åkte dit, och hon sa att det inte alls var städat och att det såg fördjävligt ut vid besiktningen. Vi åkte dit och det var skit över allt. Golvet var jätte klistrigt, skåpen var jätte äkliga. Bostadsförmedlingen ingde igen när vi precis kommit in och hon säger då att killen ska få betala dem 2000 kronor, eftersom han lämnade lägenheten i det skicket. De 2000 kronorna får sedan jag i rabatt på nästa hyra, skit bra.

Mamma ringde mormor och hennes sambo. De kom och hjälpte oss med städningen. Men nu är det skinande rent och snyggt.

Bosse flyttade upp i fredags. Och han stormtrivs. Han är så mysig. Just nu är mamma och pappa på väg hem från IKEA. De har köpt en ny säng till mig.


Obs! Har inte fått bredbandet än.



<-> Sekno On The Net <-> Sekno Tycker Till <->

Inga kommentarer: