Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

fredag 15 februari 2008

Nu är jag tillbaka!

Hej på er alla där ute!

Det var ett tag sen man var här och skrev lite. Men det har sina orsaker, aldrig att jag skulle glöma bort bloggen. Nej, som jag iallafall har skrivit så har jag flyttat ut från föräldrarna. Men typ en månad innan jag skulle flytta gick min dator sönder. Det tog två månader innan jag fick tillbaka den, då blev jag glad. Glädjen blev kortvarig, den gick sönder efter två dagar. Så, fick skicka iväg den igen. Efter ytterligare en månad skrev mamma och fråga varför det tog sån tid med datorn. De skulle kolla upp det. Efter några dagar ringde det en kille som sa att det var fel på grafikkortet och att det skulle ta jätte lång tid att laga. Men istället skulle vu få en nyare och bättre dator som kompensation. För mamma hyr datorn genom sitt jobb, och hon har fått betala för den under tiden de hade den. Men det dröjde en månad och mamma kontakta dem igen. Då skicka de som svar att de har problem med den modellen som vi hyrde. Och att den skulle komma så fort det var vår tur. Men det dröjde en månad till innan vi fick den. Nu var vi sura, så mamma skrev igen. Och två dagar efter kom den. Men då gick deras dator sönder, så de behöll den "nya" som vi fick. Och jag beställde iställer en stationär dator till mig. Den dator jag har pratat om är en bärbar, och det är ju bara problem med dem. Men ändå dålig stil!

Här har ni ett mer utförligt schema:
25 September 2007: Fel anmälde datorn
22 Oktober 2007: Datorn hämtades av budfirma
14 November 2007: Fick datorn
17 November 2007: Fel anmälde datorn IGEN
20 November 2007: Datorn hämtades av budfirma
16 December 2007: De ringde och sa att vi skulle få en ny dator
7 Februari 2008: Vi fick den nya datorn
Total tid: 4 månader och 13 dagar

Okej, mitt i allt det där var det faktiskt jul också. Det jag fick var följande:
Skrivare
Soda Stream + Smaker
Xbox Spel - The Simpson Game
Kläder
Sängkläder
Och lite annat

Den 3.e januari fyllde jag 19. Det firades inte alls, eftersom jag kände att 19 inte var något att fira. Bjöd bara in mamma, pappa och brorsan med tjej på fika. Men jag fick lite presenter ändå:
2 filmhyllor
Fotopapper till skrivaren
+ pengar

Sen har väl allt varit som vanligt. Kommer inte på något mer specielt nu. Det kommer väl senare. Det går bra på jobbet iallafall, kassör på Ica. Får beröm av tanterna, det är ju bra, haha.

Det får räcka för idag. Puss o Kram alla glada människor!



<-> Sekno On The Net <-> Sekno Tycker Till <->

Inga kommentarer: