Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

måndag 18 februari 2008

Tandläkaren...

Förra månaden ringde de från Folktandvården och ville att jag skulle komma på en undersökning. Och jag som hoppades på att de glömt bort mig. Jag gick dit och hon sa att jag hade två hål på vardera visdomstand där nere. Hålen satt till och med under tandköttet. Typsikt min tur, alltid ska det vara en massa skit. Jag hatar tandläkaren.

Jag har inte skött min tandhygien så vidare bra genom åren. Varje gång har det varit minst två hål någonstans. Men hon sa denna gång att det såg bra ut, men att det just var hål på visdomständerna. Och de är ju inte de bästa tänderna man har, så jag var ganska glad ändå.

Tills idag, då jag skulle laga dem. Man vet ju hur ont det gör när de ska borra sig ner genom tanden, plus att denna gång var det under tandköttet. När jag kom hälsa de på mig och sen körde de igång. De tog en liten borr i början. Slipade, inte borrade, varje tand i ungefär 2 minuter. Sen la de i fyllning och då var det klart.

VA, tänkte jag. Blir det inget mer!? "Det var klart så?" frågade jag. "Ja". Nice, det tog bara 10 minuter att laga två hål under tandköttet. Det är nog rekord för mig.

Haha, hoppas det var trevlig läsning ;)
Hade!



<-> Med reservation för eventuella stavfel <-> Kommentera gärna! <->

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte konstigt att du har hål i tänderna. Sluta med chipsen och läsken, så löser det sig ju.