Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

söndag 29 juni 2008

Problem & Kryssning

Igår, lördagen den 28:e juni kl. 14.30, nätverket på jobbet la av.

Vårat kassasytem på jobbet tog en paus. Helt plötsligt funkade det inte att skanna in varor eller att slå in varor manuellt. Det var jag och en till som jobbade i butiken just då. Vad ska man göra?

Jag ringde till helpdesk, de koppla uppsig mot våran kassa server och man såg hur de gick in och pillade på filerna. Men de blev nekade tillträde och tillslut blev de helt utestängda. De kunde inte komma åt vårat nätverk.

Kunderna som var i butiken redan, fick gå hem tom hänta. En del blir sura och säger något dumt i farten ut. Men vad kan vi göra? Man blir helt utelämnad när inte ens sytem fungerar. Vi fick förklara för kunder hur det låg till, de flesta tog det bra. Men en del är ju bara så korkade.

Efter 2 timmar utan att något hände. Stängde vi butiken. Den nya chefen blev ju inte glad när jag ringde han och sa som det var. Han är ju inte tillgänglig just nu heller, utan han är flera mil bort för att lägga ner sin förra butik. Så han lät mig sköta allt. Från kl. 14.30 till 20.00 låg kassorna nere.

Men helt plötsligt fick helpdesk kontakt med vårat system igen. OCh de kunde rätta till allt. Och ingen fatta något! Ingen kunde förklara varför det hände. Och ingen hade varit med om något liknande. Fy fan! Vilken dag. Det vill jag inte uppleva igen.

Kryssning?

JA! Imorgon ska vi då åka på en liten kryssning. Ska bli så kul. Mer om det senare då ;)

Hare!



<-> Med reservation för eventuella stavfel <-> Kommentera gärna! <->

Inga kommentarer: