Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

måndag 11 augusti 2008

Film, turister?

Hej Hej!

Ni kanske undrar vad jag gör uppe så här sent? Jo, då kan jag säga er att jag är ledig imorgon. Och kan då sova lite längre, så skönt. Jag var ledig i fredags också, men gjorde inte så mycket. Var hos mamma och pappa, vi tittade på OS invigningen. Tog ju hela dagen, typ. Men den var bra, de kan allt kineserna. Och vad mycket människor de använde, inga maskiner där inte. Allt var på riktigt, precis som det ska vara.

På kvällen såg jag Ghostrider. Vet inte varför jag inte sett den tidigare, typ när den kom. För den verkade vara så himmla bra då. Men iallfall, nu blev det av. Och den var som jag trodde, BRA. Det är såna filmer jag gillar, hitte på filmer. Tänk er att sälja eran själ till djävulen, och får då förvandlas till ett brinandesklett om natten, som bekämpar ondska. Det skulle jag göra!

Innan han kan kontrolera krafterna, förvandlas han när det blir mörkt, och när han omges av ondska. Polisen får upp ett spår på honom, och slänger han i finkan under natten, så klart.


Hans uppdrag är att döda djävulens son. Som letar efter ett kontrakt som innehåller 1000 själar. Och med dem kan han ta över jorden. Ghostriders främsta vapen är att låta onda personer få känna på deras offers smärta. Och när de får göra det, förstelnar deras själ, och de dör. Han provade detta på djävulens son, men det funkade inte eftersom han inte har någon själ. Men Ghostrider lurar honom i slutet, och med 1000 själar i sig, händer detta:


Jätte bra! Se den!


Sen är det en sak till jag undrar över. Hur handlar man i Danmark eller Tyskland? Är det någon som vet? För när de danska och tyska turiserna kommer och handlar, lägger de upp varorna på bandet och när jag dragit dem så tar de och lägger tillbaka dem i vagnen eller korgen fort som bara den. Sen betalar de och går ut. Inga påser eller nått köper de. Men vart lägger de sakerna?

Idag kom det ett par som bara ställde upp korgen på bandet. Jag fick plocka ur sakerna och skanna dem. De bara glodde på mig. Jag la sedan ner sakerna igen, för det skulle väl de ha gjort ändå. Är det någon som vet hur det går till?

Ne, nu ska jag sova! En dag imorgon, fast man är ledig. Ska prata lite med chefen. Han har det inte lätt nu. Hare!


<-> Med reservation för eventuella stavfel <-> Kommentera gärna! <->

Inga kommentarer: