Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

onsdag 6 augusti 2008

Semestern är slut!!

Ja, då får vi prova igen. Hoppas det går bättre denna gången.

Jag har nu haft semester i tre veckor, skönt. Men det räckte med tre veckor, så har återigen satt mig i kassan på Ica. Till allas glädje.

En punkt som jag skrev i förra inlägget, har jag redan skrivit om. Och det var skansen. Trodde inte jag hunnit med det, men där hade jag fel. Så vi börjar med kryssningen nu då.


Det började med att mamma hade en jobbarkompis som hade åkt på en Mariehamnskryssning med Birka Paradise. Och då var vi också tvungna att göra det, och inget man ångra precis. Vi frågade även Icka om hon ville följa med, vilket hon också gjorde. Så, vi fyra gav oss av mot Stockholm den måndagen 31 Juni. Det var inte svårt att hitta, då vi hade GPS med oss. Vad skulle man göra utan den.

När vi väl hade gått på den stora båten, fick vi vänta ett tag eftersom städarna inte var klara än. Vi tog en sväng ut på och tittade på de andra små båtarna. Vi gick in igen på ett annat ställe och fanns oss bakom avspärrningen. Haha, där bakom stod det ett 50-tal personer och bara glor på oss.

Efter att vi hade fått vår fina hytt, gick vi och tog en fika. Vi väntade tills kvällen med att gå och handla i taxfreen, för alla skulle ju dit samtidigt. Dagen efter gick vi och spelade lite bingo, och tittade på utsikten från båten.


Okej, nog om det. Och vidare till Diggiloo! En jobbar kompis till mig som har hand om brödet, fick utan Familjen Dafgård, biljetter till Diggiloo föreställningen i Jönköping. Tyvärr fick hon förhinder. Och frågade mig om jag var intresserad. Och visst kunde man ta grattis biljetter och vip-pass till Dafgårdtältet. Självklart tog jag med mig Icka dit. Hennes favorit var där, Lotta Engberg. Showen var jätte bra, och hela kvällen var fantastisk. Icka vann även första priset i Dafgårds utlottning, en stor rotingkorg med piknikservis och två vinflaskor. Gratis!


Under semestern han vi även med en släktträff. Var femte år brukar vi samla släkten på mammas sida, för att äta och leka. Och det är alltid lika kul. Mormor och hennes syskon hittar alltid på en massa roliga sysselsättningar. Så det blir inga tråkiga släktträffar här inte. Vi kommer dessutom alltid med i lokal tidningen också.


Och har fått några frågor om jag har skapat en partner? Men det har jag inte. Jag skrev så bara för att mamma har börjat tjata om att jag måste skaffa mig någon. Och nu har hon tjatat om det ett tag. Först frågar hon om jag inte ska "träffa någon tjej snart". Och jag säger väl alltid "kanske". Hon säger också då att "det är okej om jag skaffar en pojkvän". "Jaha", säger jag då. Hon vill inte att jag ska vara ensam. Älskar morsan!


Det får vara allt för denna gången! Hoppas det blev en trevlig läsning. Puss o Kram!



<-> Med reservation för eventuella stavfel <-> Kommentera gärna! <->

Inga kommentarer: