Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

måndag 23 juli 2007

Böcker och filmer...

Nu har jag börjat att läsa på första boken i millennium serien av Stieg Larsson. Mamma läste den innan mig, och hon bara tjata om att den var jätte seg i början, men att den blri bättre när man kommit in i den. Bara för att jag inte skulle tröttna, jag kan nog göra det ganska lätt. Tröttna på saker. Saker blir gammla och tråkiga väldigt fort för mig. Så har det alltid varit. Men jag tycker boken är bra ändå.

Jag var och såg den nya Harry Potter filmen i söndags. Gick med brorsan och Jessika. Den var jätte dålig, kritikerna hade rätt. Allt det häftiga och intressanta som fanns i boken, hade de tagit bort. Skit, var vad det va. Jag läste den boken, Fenixorden. Men jag har inte läst den näst sista, Halvblodsprinsen. Eller vad den nu heter. Och nu hon släppt den sista boken. Jag får väl snabba på med Stieg Larsson böckerna så att jag kan läsa de sissta två i Harry Potter serien. Men man ser ju inte fram emot en ny film ändå. Den blir nog lika tråkig den med.

Jag fick mitt lönebesked idag. Det var en del man fick i lön denna gång. Det är bra det, det mesta kommer ändå att gå till avbetalningen på bilen. Och bensin och andra räkningar som jag nu måste betala själv, nu när jag är "stor" och har eget jobb. Men orka det, jag måste betala min mobiltelefon som jag fick i julklapp, det är ju roligt det. Men det blir nog några nya filmer med. Sisst köpte jag fyra stycken, och de har jag sett två gånger nu. Hoppas det kommer en ny leverans på billiga filmer till Ica.

Jessika och jag har bestämt att vi ska ha någon filmkväll nångång. Men när det blir är lite svårt att bestämma. Jag jobbar och när jag kan så kan inte hon. Det var bara tur att hon ville och var ledig i söndags så vi kunde gå på bio tillsammans. Men jag ser fram emot till nästa gång vi ses, för jag tycker att vi har det trevligt tillsammans. Och det tror jag att hon med har, eftersom hon vill ses igen.

Inga kommentarer: