Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

måndag 9 juli 2007

Mitt liv fram till nu...

Det började 1989, den 3 januari. Jag kom till världen, tänka sig. De första åren gick och man minns inget av det som hände. Förutom det som man sett på bilder och film. Pinsamt, men ändå kul. Ja, det som vi minns mest från en kamerainspelning är när jag går på Ön, som mina kusiner bodde på, och plockar fårbajs. Det påminer oftast min lille bror mig om. Men jag var typ bara 1 ½ år, så vad visste jag.

Åren gick, skolan började. Jag gick aldrig på lekis, dagis eller liknande. Min mamma var dagbarnvårdare vid den tiden, så hon var ändå hemma. Började då skolan som 6 åring, och det ångrade mamma lite. Jag blev den som inte sa så mycket på lektionerna och blyg. Hon blev så trött på att höra att jag var tyst som en mus på varje samtal som lärarna hade med dem. Från 1-9 fick de väl höra det.

Jag hade ändå tur och fick behålla de två bästa vännerna från ettan till nian. Men där skilldes vi åt, den ena ville läsa Musik och den andra Barn & Fritid. Jag var mer intresserad av handel. Det blev väl så för att jag tyckte det var kul att leka affär i källaren när jag var mindre. Vi har ett stort rum där nere med en massa saker som jag prismärkte osv. I nian prakteserade jag på Ica Nära Mathuset här i Hultsfred. Och det var dö skoj. Gå och plocka varor med lilla Pelle.

Därför började jag på Handel & Administration. Första året valde jag Teater som individuelt val, och det gjorde så att jag inte bliv lika tyst och blyg längre. På samtalen får mina föräldrar höra istället att jag pratar lika mycket som alla andra, ibland kanske för mycket. Det gjorde dem vara glada. De tre åren bara flög iväg.

Jag hade APU på två platser under de tre åren. Första året var jag tillbaka på Mathuset. Och det var nog änu roligare denna gång. I tvåan var jag på Intersport i Vimmerby. Men man måste vara ganska inne på de artiklar som säljs där. Kan inte så mycket om skor, passfprm mm. Men jag fick stå i kassan vilket var jätte skoj. I trean gick jag tillbaka till gammla Mathuset. Och jag fick extra jobb denna gång. Det vissade sig att en extra jobbare skulle sluta, och att då passade jag bra till att fylla den platsen igen.

Så nu när jag har tagit studenten från Handel & Andministration i Juni 2007, har jag sommar jobb på Ica Nära Mathuset i Hultsfred. Jag har inte sökt vidare till högskolan eller liknande. Jag är så trött på skolan, och de sissta veckorna stog jag knappt ut. Men nu är det över och jag vill ut i arbetslivet istället. Man får hoppas att det kanske dycker upp nått efter sommaren. Gärna på Mathuset, för där trivs jag bäst!

Inga kommentarer: