Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

onsdag 11 juli 2007

Underbar och älskad av alla...


(och på jobbet går det också jätte bra)

Så heter boken som jag läser just nu. Den är skriven av Martina Haag. Känd för att skriva lite underlikt. Det sa iallfall mamma. Jag tycker boken är bra och rolig. Den handlar om Isabella Eklöf, som vill bli en känd skådespelerska. Jag tog den från Ica, det var en gratis bok som man fick om man köpte Del Monte juice. Det var ingen som gjorde det, och för att bli av med dem, så stälde vi dem vid utgången. Och då försvann de.

Jag har snart läst klart den, läser lite varje kväll innan jag lägger mig. När jag är klar med den, ska jag börja att läsa Stieg Larssons bokserie. Vi köpte den igår när vi var i Vimmerby. Men mamma måste bara läsa klart första boken. Och den är inte liten, ingen av de tre böckerna är små, jätte tjocka.

Idag har jag jobbat, på Mathuset förstås. Vi fick en massa kolonialvaror idag. Jag han knappt med en hjulcontainer. Det är illa, men det går inte när vi inte är så många. Man har en massa annat att göra också. Men, då har vi något att göra under resten av veckan.

Det kom in ett gäng turister. En liten tjej och hennes mamma ville låna toaletten, vilket de fick. Sen gick de länge i butiken, jag han att fika i 15 minuter. Och sedan plocka upp en massa varor. Jag satte mig i en kassa för att kön blev så lång i den andra. Och då kom de. De lastade upp några grejer, men inga påsar köpte de. Istället tog de små påsar som hänger i slutet av kassan. Fem, sex stycken fick de ta var. För det var två familjer. Vad hade det gjort om de köpt en påse. Det hade räckt, nej istället tar de sex gratis små påsar att bära varorna i. Så knasigt.

Inga kommentarer: