Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

lördag 28 juli 2007

Filmer, i mängder...

Det är roligt att äntligen ha pengar så att man kan köpa bra filmer. Och som tur är så är det sommarrea och allt. Man ska bara ha tålamod och vänta tills filmerna är på rea, så kännar man mycket på det. Vi fick en ny leverans av filmer till Ica Mathuset, 2 för 99 kronor. Jag köpte Kill Bill Vol.1, Charlies Änglar 1:an och 2:an och Bad Boys 1. Jag har tittat på alla förutom Bad Boys.

Och igår beställde jag några filmer från CDON.com. Det var sommar rea där, Matrix Trilogin för 99 kronor, den som jag velat ha länge. Och X-Men filmerna 2 och 3 för 199 kronor. Och Kill Bill Vol.2, den måste man ju ha om man sett ettan. Eftersom de hänger ihop.

Nu är jag ledig i helgen, efter en lång vecka. Har jobbat hela dagar denna vecka, men nästa vecka kommer att bli tuffare. Men det ska nog gå, måste ha pengarna till vinterdäck och försäkring till bilen. Linserna måste jag beställa i september också. Det är mycket saker nu. Men det går alltid ihopp sig.

En på jobbet ska börja läsa till hösten. Chefen skulle kolla upp allas anstälningsbevis och se hur många timmar de ska ha och hur många timmar de jobbar nu. Han ska först och främst kolla upp det, och kanske ta bort några onödiga timmar, innan han anställer en annan för henne. Men jag hoppas på att jag kan få en riktig anställning ändå. Några timmar i veckan kanske, chefen känner att det är dags att titta över det dära. Han vill ha klart det innan hon går, hon jobbar augusti ut, och det gör jag med. Antagligen vill han ha klart det då, ifall han behöver mig. För efter augusti måste jag börja söka jobb. Men jag vill bara va på Mathuset, det är så kul där.

Men sånt är livet.

Farmor och farfar är här nu. De kom med ett las ved som de ville bli av med. Eftersom de har fått en ny leverans av stockar som ska sågas upp. Vi delar med dem, men den mesta delen är våran. För vi eldar med ved under vintern. Det är både mysigt och blir varmt i huset. Vi ska grilla lite med dem nu också, och jag ska bara slappa och titta på Bad Boys senare.

Kanske ska jag titta på den i natt. För det gjorde jag denna natt, fredag - lördag. Jag tittade på Charlies Änlglar 2. Det är skönt att ha en bärbar dator, och ett bra bord till den som man kan ställa upp vid sängen. Så jag låg i sängen och tittade, det var riktigt mysigt.

Men nu måste jag nog gå och fixa mig iordning lite. Farmor och farfar kom nyss och då var jag ju tvungen att gå upp. Men det är de vana vid, har gjort det förr så. De bryr sig väl inte så noga om man är snygg när de kommer. Hehe, de får ta det som det är. Och det kan de.

Inga kommentarer: