Uppdaterad: 2008-11-09
Orsak: Nytt Inlägg

söndag 15 juli 2007

Den 13:e var en dag sen...

Jo, allt konstigt hände på lördagen, 14:e, istället. Jag kommer till jobbet vid 13. Börjar att plocka lite med varor och sätter mig sedan i kassan. Det blir sent, och jag får ingen fika förens runt 18.00. När jag väl satt mig ner ringer kassörskan och säger att jag måste byta av henne för att en liten tjej har maginfluensa och spytt i butiken. Så hon var tvungen att ta skurmaskinen och städa upp. Det tar ungefär 45 minuter.

Sen får jag fika klart. Då är klockan 19.00. Mejeriet behövde fyllas på, så jag var där tills klockan blev 19.40. Då gick jag tillbaka till dricka hörnet för att fylla på det sista som jag satt där tidigare under dagen.

Klockan blir 19.50, då skulle jag gå och låsa pantrummet som vi alltid låser en kvart innan vi stänger. Ingen var där, så jag låste. När jag går in igen ser jag att det står en man bakom kassörskan. Och sedan gick jag in på lagret för att plocka upp lite. Efter en stund börjar det att banka på lagerdörren och en man går in. Det är samma man som stod och prata med kassörskan. Han fråga vad jag sysslade med inslag av svordomar.

Sen fråga han varför jag låste när han stod och panta. Men han var ju inte där. Då kom det fram att han hade burkar kvar där inne, så jag går och låser upp igen. Och då säger han att burkkartongen är full. Klockan är då 19.55 något. Och jag säger att vi ska stänga nu så jag hinner inte bytta kartongen. Jag hade ingen pall och truken stod ute i butiken. Då gick han i taket och börja svära och ha sig. Inte kul, men han gick ut och jag skulle köra upp hans burkar nånstanns. Jag låste och gick in igen. Han gick med in.

Jag går och slänger det jag plockat ihop och ser då på videomonitorn att mannen går igenom kassan och går ut. Skönt tänkte jag. Då ringer kassörskan och fråga mig vad han tjafsade om. Jag sa som det var och hon sa att han måste ha tagit något och gått ut. För han var lite tjcokare och bredare på ena sidan än förut. Alla i kön blev också fundersama sa hon.

Så jag ska in till chefen och prata med honom imorrn. Då får vi se på videon om han verkligen tog något. Men han var påverkad av något, första intrycket man fick när man såg han var skrämande. Ögonen var jätte stora. Och när han stod bakom karssörskan och pratade frågade han om hon var själv i butiken. Nej, sa hon och han gick ut. Det var då som han kom in och banka på lagerdörren sen. Freak..

Inga kommentarer: